......................................................................................

Tydzień: Tajemnice Kropli Wody -Mali Odkrywcy na Tropie - „Eksperymenty z wodą“

Jak powstaje kropla wody? ... to zależy od pogody ...gdy słoneczko mocno grzeje, ciepło cicho i nie wieje wtedy paruje do góry i chowa się w zimne chmury. Potem deszczem z nieba leci zmywa kurz a nawet śmieci napełnia stawy, kałuże, jeziorka małe i duże, podlewa roślinki małe i drzewa okazałe. A gdy zimno jest na ziemi wtedy mróz ją w lód zamieni.

Dnia 16.10.2018r. przedszkolaki z grupy  „Średniaki“ zgłębiały tajniki wody. Przedszkolaki z dużym zainteresowaniem obserwowały doświadczenia i eksperymenty.

W trakcie przeprowadzonych zabaw dzieci wnioskowały jakie jest znaczenie wody dla ludzi i zwierząt. Podczas zabaw badawczych, i doświadczeń rozwijały umiejętność logicznego myślenia, a także dowiedziały się na czym polega zjawisko obiegu wody w przyrodzie. Przeprowadzały proste doświadczenia i eksperymenty dzięki którym poznały właściwości wody  takie jak: parowanie, skraplanie, podjęta została również problematyka racjonalnego gospodarowania zasobami wody.

„Eksperyment - znikający atrament“
To doświadczenie to istne czary – mary. Bardzo proste w wykonaniu i co ważniejsze niezwykle efektowne. Do tego doświadczenia potrzebne będą: szklanki lub zlewki, chłodna i gorąca woda, atrament, np. z naboju pióra kulkowego, ocet. Do jednej szklanki wlewamy chłodną wodę, do drugiej gorącą. Do obu szklanek dodajemy po 2 – 3 krople atramentu. Co obserwujemy? W szklance z gorącą wodą atrament znika, w szklance z zimną zabarwia wodę na piękny granatowy kolor. Następnie do szklanki z gorącą wodą dolewamy kilka kropelek octu i możemy obserwować jak  szybko woda zabarwia się na kolor granatowy.

„Eksperyment - burza w szklance oleju“
Do doświadczenia potrzebowaliśmy: szklankę oleju, zabarwioną wodę (kilka kropel), tabletka musująca. Do szklanki z olejem wlaliśmy kilka kropel zabarwionej wody. Zgodnie z oczekiwaniem, kolorowa woda spłynęła na dno, olej pływał na jej wierzchu. No ale gdzie ta burza? Wrzuciliśmy musującą tabletkę. W czasie jej rozpuszczania w wodzie zachodzi reakcja, w której wytwarzają się bąbelki gazu i unoszą krople wody ku górze. Przedszkolaki miały ogromną radość obserwując to doświadczenie.

„Jak powstaje deszcz?“
Do tego doświadczenia potrzebowaliśmy szklanki z gorącą wodą, kostki lodu oraz porcelanowy talerzyk. Gorąca woda tworzy parę wodną, która w kontakcie z zimnem zaczęła się skraplać. I tak na ściankach słoika pojawiają się kropelki wody- deszcz.

 

......................................................................................

Program autorski "Zwierzeta kochamy - o środowisko dbamy"

W oddziale przedszkolnym „Starszaki” realizowany jest program autorski wychowawców grupy „Zwierzęta kochamy- o środowisko dbamy”. Powstał on z myślą o dzieciach i zawiera wiadomości zachęcające do pomocy zwierzętom i naszej planecie. Dzięki niemu nasi uczniowie będą świadomi, jak duży wpływ ma ich zachowanie na otaczające nas środowisko. W ramach programu „Starszaki” będą organizowali zbiórki na rzecz zwierząt, poznawali ciekawostki ze świata oraz wykonywali oryginalne prace plastyczno- techniczne.

 

.....................................................................................

Prezentacja multimedialna przedstawiająca pracę oddziału przedszkolnego

( plik do pobrania)

 ......................................................................................

 

Grupa „Średniaki“

4-5 latki.

W roku szkolnym 2018/2019 wychowawcą grupy jest  Paulina Korcz i mgr Marlena Jednaka. Do grupy uczęszcza 17 dzieci,  9 dziewczynek i 8 chłopców. Część przedszkolaków chodzi do przedszkola 3 rok, więc bardzo dobrze się znaja. Dzieci serdecznie przyjęły swoje nowe koleżanki i kolegów, które dołączyły do naszej grupy. Przedszkolaki są pogodne, otwarte i bardzo ciekawe świata. Uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego i religii. Dzieci przychodzą do przedszkola bardzo chętnie i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach. Wspólnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Uwielbiają wykonywać prace plastyczne z zasosowaniem różnych technik. Największą radość czerpią ze wspólnych tańców i śpiewaniu piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy konstruują różnorodne budowle z klocków. Każdy dzień w przedszkolu to nowe doświadczenia i wyzwania, szczególnie wypełniony radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi i spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. Dzieci starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosféra w grupie ma niezwykle przyjazny klimat i jest wspaniała. Przed przedszkolakami  czeka wiele zabaw, zajęć, spotkań i doświadczeń, które zapewne rozwiną ich charakter, osobowość a także zainteresowania.



 ......................................................................................

  

......................................................................................

Projekt Będzińskie przedszkola miejscem do wszechstronnego rozwoju młodych mieszkańców miasta

 

Kontakt:

Biuro Projektu
Urząd Miejski w Będzinie
ul. 11 Listopada 20

42-500 Będzin

I piętro, pokój 111
tel. 32 267 91 48
e-mail: owp11_sp11@um.bedzin.pl