Godziny pracy

 

Świetlica szkolna w Szkole Podstawowej Nr 11 w Będzinie

 czynna jest codziennie od poniedziałku do piątku

w godz. 7:00 - 17:00.

Wychowawcami świetlicy są Panie:

Dorota Matyszczyk,
Marta Witkowska,
Anna Bielecka

Karta zgłoszenia ucznia do świetlicy(pobierz)

Wychowawcy obejmują również opieką dzieci korzystające z obiadów szkolnych.
Koszt 1 obiadu to 3,50 zł (zupa + II danie).
Opłaty za obiady przyjmuje sekretariat szkoły do 10- go każdego miesiąca. Obiady wykupuje się na cały miesiąc.

Tematyka zajęć realizowana w świetlicy szkolnej

 

  • Malowanie farbami i pastelami olejnymi
  • Szkice ołówkiem i węglem
  • Stemplowanie na papierze
  • Wykonywanie witraży
  • Malowanie na szkle
  • Wyklejanie obrazów – collage
  • Rzeźby z masy solnej i gliny
  • Odlewy gipsowe
  • Ozdoby choinkowe
  • Papieroplastyka – prace przestrzenne z papieru
  • Prace przestrzenne z gałganków, sznurka, konopii (kukiełki, marionetki, pacynki)
  • Zabawy pantonomiczne i muzyczne
  • Zajęcia ruchowe i relaksacyjne
  • Zajęcia literackie – czytanie baśni, bajek, wierszy, konkursy poetyckie

    W świetlicy szkolnej znajdują się galerie: prac dzieci oraz wychowawcy Barbary Chmery.
  •  

    Cele i zadania świetlicy szkolnej

     

    1. Zapewnienie wychowankom opieki w godzinach ustalonych w porozumieniu z rodzicami.

    2. Zapewnienie wychowankom racjonalnego żywienia odpowiednio do czasu ich pobytu w szkole.

    3. Organizowanie zespołowej nauki własnej wychowanków pod nadzorem kwalifikowanych sił pedagogicznych; wdrażanie wszystkich wychowanków do samodzielnej pracy umysłowej i udzielanie uczniom słabszym pomocy w nauce.

    4. Prowadzenie systematycznej działalności wychowawczej sprzyjającej jak najpełniej realizacji zadań wychowawczych szkoły.

    5. Opieka nad samorządną działalnością wychowanków.

    6. Organizowanie racjonalnego wypoczynku i pobytu na wolnym powietrzu oraz troska o wychowanie fizyczne.

    7. Systematyczna współpraca z rodzicami oraz udzielanie im rad i pomocy w organizowaniu opieki i wychowania w domu i w środowisku.

    8. Zaspokojenie potrzeb dziecka w dziedzinie działalności twórczej (działalność kreatywna) oraz wypoczynku i rozrywki (działalność rekreacyjna).

    9. Kształtowanie oraz rozwijanie zainteresowań, wykrywanie uzdolnień i stwarzanie warunków do ich rozwoju.

    10. Rozbudzanie aktywności społecznej i postawy twórczej znajdującej wyraz w praktycznym działaniu oraz umiejętności współżycia i współdziałania w zespole.

    11. Wychowanie do czasu wolnego tj. kształtowanie umiejętności właściwego i wartościowego spędzania wolnego czasu oraz przestrzegania zasad kultury życia codziennego.

    12. Udział świetlicy w życiu środowiska społecznego, integrujący przejawy najrozmaitszych poczynań społecznych na rzecz dziecka.

    13. Obchody 100lecia niepodległości.
       

    Kodeks przeciw agresji i przemocy w naszej świetlicy


    • Nie stosujemy przemocy słownej /nie krzywdzimy, nie obrażamy słowem/:
    - nie przezywamy
    - nie wyśmiewamy
    - nie grozimy
    - nie ośmieszamy
    - nie plotkujemy
    - nie szantażujemy
    - nie namawiamy się

    • Nie stosujemy przemocy fizycznej /siły wobec innych/:
    - nie bijemy
    - nie popychamy
    - nie podcinamy
    - nie wymuszamy pieniędzy
    - nie kopiemy
    - nie zamykamy w pomieszczeniach
    - nie plujemy

    • Nie sprawiamy przykrości innym:
    - nikogo nie wykluczamy
    - nie odsuwamy od grupy
    - od wspólnej zabawy i pracy /nie izolujemy/
    - nie używamy wrogich gestów i min

    • Szanujemy wspólną, cudzą i swoją własność:
    - nie niszczymy
    - nie zabieramy
    - nie chowamy

    • Jesteśmy dla siebie życzliwi i koleżeńscy:

    - pracujemy i bawimy się razem
    - nie jesteśmy obojętni na krzywdę kolegów i koleżanek
    - reagujemy na agresywne zachowanie innych
    - bronimy pokrzywdzonych
    - pomagamy każdemu, kto tego potrzebuje
    - konflikty rozwiązujemy przez rozmowę a nie przez agresję i przemoc
    - informujemy dorosłych: wychowawców, nauczycieli, rodziców o każdej zaistniałej sytuacji przemocy i agresji jaką zauważyliśmy.