Polecamy:

    Aktualności

 

 

...................................................................................

Konkurs na plakat promujący czytelnictwo

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie promującym czytelnictwo w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom.

Zadaniem konkursowym jest stworzenie plakatu, który zainspiruje do czytania książek. Plakat powinien zawierać hasło reklamowe promujące czytelnictwo, może również nawiązywać do przeczytanej książki, którą warto polecić innym.

Zasady uczestnictwa i forma prac:

1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I- VIII.

2. Uczestnicy samodzielnie przygotowują prace plastyczne w postaci jednostronnego plakatu o formacie A3 lub A4 wykonanego dowolną techniką plastyczną, np. rysunek, malarstwo, kolaż, techniki mieszane.

3. Każdy plakat powinien zawierać hasło promujące czytelnictwo.

4. Uczestnik może wysłać tylko jedną pracę.

5. Pracę należy opatrzyć metryczką w lewym dolnym rogu plakatu, która powinna zawierać imię i pierwszą literę nazwiska autora oraz klasę.

6. Prace niezgodne z regulaminem nie będą oceniane.

7. Wykonane zdjęcie plakatu należy przesyłać na maila do pań -  Izabeli Wandzel i Moniki Pasternackiej - Klamińskiej:

iwandzel@sp11bedzin.edu.pl,

mklaminska@sp11bedzin.edu.pl

8. Ostateczny termin nadsyłania prac upływa 14 czerwca 2020r.

9. Koordynatorzy zastrzegają sobie prawo do publicznej prezentacji prac konkursowych na stronie internetowej szkoły.

...................................................................................

Masterchef SP11

W ramach programu „Owoce w szkole” odbył się konkurs wieńczący projekt:  „MASTERCHEF SP 11”

Wśród licznie nadesłanych prac Jurorzy Konkursu mogli podziwiać kulinarne talenty uczniów, ale przede wszystkim docenić świadomość zdrowego sposobu odżywiania oraz zachowania zasad higieny podczas przygotowania posiłków.

Wyłonienie zwycięzcy było niezwykle trudne, zwłaszcza że nie mogliśmy spróbować smaku tych wspaniałych kulinariów naszych Młodych Kucharzy.

W wyniku burzliwych dyskusji, biorąc pod uwagę wkład pracy uczniów, kreatywność oraz genialne serwowanie gotowych potraw, postanowiliśmy podzielić zwycięstwo na dwie kategorie:

W pierwszej kategorii tytuł MASTERCHEF JUNIOR otrzymuje Wiktoria, uczennica klasy II za Carpaccio z buraka!!!!

W drugiej kategorii tytuł MASTERCHEF SP 11 otrzymuje team Alan i Patryk, uczniowie klasy VI za wiosenną sałatkę El Frendo!!!

Wszystkim uczestnikom Konkursu serdecznie gratulujemy staranności i pomysłowości, ale MASTERCHEF MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN!

Wszystkie prace uczniów zostały zamieszczone w galerii.

Serdeczne gratulacje wszystkim uczestnikom składają Nauczycielki SP 11 p. Agnieszka Cadrzyńska oraz p. Beata Białas



Galeria Masterchef 1

Galeria Mastechef 2

Galeria Masterchef 3

...................................................................................

Szkolny konkurs
literacko - plastyczny
Maj 2020

Prezentacja z pracami uczniów do pobrania (kliknij, aby pobrać)

...................................................................................

Zarządzenie Nr 2/2020

Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11
im. Władysława Broniewskiego
 w Będzinie z dnia 5 maja 2020 roku w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w oddziałach przedszkolnych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
 COVID-19

Na podstawie § 18 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późniejszymi zmianami), § 4b pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 roku w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410 z późniejszymi zmianami) oraz § 14 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-1 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493 z późniejszymi zmianami), uwzględniając zgodę organu prowadzącego

zarządzam:

§ 1

1.     Zawiesić zajęcia w oddziałach przedszkolnych w okresie od dnia 6 maja 2020 roku do dnia 8 maja 2020 roku w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

2.     W okresie czasowego zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1, zadania oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 11 im. Władysława Broniewskiego w Będzinie są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. 

§ 2

Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej nr 11 im. Władysława Broniewskiego w Będzinie.

 § 3

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

...................................................................................

Ekolodzy na 6!

W dniu 29 kwietnia odbył się finał szkolnego konkursu z zakresu ekologii i ochrony środowiska dla klas 3-5 ,,Ekolodzy na 6!”. Był zorganizowany z okazji Światowego Dnia Ziemi, który obchodzimy 22 kwietnia.

Celem konkursu było pogłębienie wiedzy ekologicznej, kształtowanie postaw ekologicznych, rozwijanie zainteresowań ekologicznych uczniów, wdrażanie uczniów do zdrowej rywalizacji. Dzieci dowiedziały się czym jest ekologia oraz zrozumiały, że same mogą zostać ekologami. W konkursie wzięło udział 14 uczniów.

Laureatami zostali:

Sandra M.- klasa 3a

Adam Ł.- klasa 3b

Stanisław Z.- klasa 3b

Damian M.- klasa 4a

Aleksandra K.- klasa 5a

Amelia P.- klasa 5b

Maja Ch.- klasa 5c

Bartek S.- klasa 5c

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

...................................................................................

 Konstytucja 3 Maja

Oficjalnie Ustawa rządowa, pierwsza w Europie, druga w świecie ( po Konstytucji Stanów Zjednoczonych) ustawa zasadnicza, uchwalona 3 V 1791 przez Sejm Czteroletni.

Prezentacja - Konstytucja 3 Maja

...................................................................................

Jak oszczędzać wodę?

Wydaje się że na Ziemi jest mnóstwo wody. Każdy kto uczył się biologii pamięta zapewne, że krąży ona w obiegu zamkniętym i nigdy nie powinna się wyczerpać. Tymczasem sytuacja jest znacznie mniej wesoła. Czysta, słodka woda, nie jest wszędzie na świecie równie łatwo dostępna jak mogłoby nam się wydawać kiedy odkręcamy kran.

10 sposobów jak codziennie oszczędzać wodę

1.  Zakręć wodę w czasie golenia i mycia zębów. Do płukania ust używaj napełnionego kubka. Zamiast kilkunastu litrów, zużyjesz tylko pół litra wody.

2.  Zmień spłuczkę na model z opcją mniejszego spłukiwania. Właściwy dobór zbiornika WC pozwoli na zachowanie higieny przy minimalnym zużyciu wody.

3.  Dokręć lub napraw kapiący kran. Jeśli kran kapie z częstotliwością 1 kropla na 5 sekund to w ciągu roku może wykapać nawet ponad 2 tys. litrów wody!

4.  Zmień wszystkie krany na takie, które oszczędzają wodę. W starym kranie możesz zainstalować perlator – rodzaj sitka o drobnych oczkach, które napowietrza wypływającą wodę, przez co strumień jest silniejszy.

5.  W czasie mycia rąk nie odkręcaj kranu w pełni. Aby oczyścić twarz i dłonie, woda nie musi tryskać, wystarczy jak płynie spokojnym strumieniem. Jeśli w czasie mycia zbierzesz wodę w umywalce, możesz ją później wykorzystać do namoczenia poplamionej odzieży przed praniem.

6.  Używaj jednouchwytowych baterii. Dzięki tym rozwiązaniom szybciej ustawisz pożądaną temperaturę niż kiedy kręcisz dwoma kurkami.

7.  Nie zmywaj pod bieżącą wodą. Napełnij jedną komorę zlewu wodą z płynem i w niej umyj naczynia. Płucz w drugiej komorze lub pod niewielkim strumieniem bieżącej wody.

8.  Pralkę i zmywarkę uruchamiaj dopiero kiedy są pełne. Jeśli będziesz stosować się do tej zasady, zyskasz sporą oszczędność w porównaniu do prania czy zmywania ręcznego. Jeśli kupujesz nowy sprzęt AGD zwróć uwagę nie tylko na klasę energetyczną urządzenia ale także na to, czy posiada ono ECO programy skracające proces mycia lub prania, oraz zmniejszające zużycie wody.

9.  Bierz szybki prysznic zamiast kąpieli. Pełna wanna to nawet 180 litrów wody. Minuta odkręconego prysznica to około 10 litrów. Pięciominutowy prysznic pozwoli zaoszczędzić nawet 2/3 zużywanej wody.

10.             Nie wylewaj wody jeśli może ona zostać ponownie wykorzystana. Wodę po gotowaniu można wykorzystać do podlewania roślin, a wodę z kąpieli do mycia samochodu.

Powyższa dziesiątka to podstawowe możliwości trwałego ograniczenia ilości zużywanej wody. Jeśli je zastosujesz, zyskasz nie tylko niższe rachunki, ale także przyczynisz się do bardziej zrównoważonego wykorzystania ziemskich zasobów. Być może nie wszystkie sposoby chcesz wprowadzić w życie od razu. Jednak zastosowanie nawet kilku z nich będzie ważnym krokiem w stronę świadomego życia i troski o naturę – nasze wspólne dobro. 

 

Prezentacja "MY - ogniwo ekosystemu"

...................................................................................

Dzień Ziemi




Prezentacja "Ratujmy naszą planetę"

...................................................................................

Szanowni Państwo, sytuacja jest wyjątkowa.

Lekarze i pielęgniarki, pracownicy służby zdrowia, stojący na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem, walczą o nasze zdrowie. Potrzebują środków ochrony osobistej i sprzętu. W związku z tym zainicjowana została zbiórka dla zagłębiowskiej służby zdrowia. Nawet najmniejsza kwota ma znaczenie. Poniżej link do zrzutki.

http://www.zrzutka.pl/z/zdrowiezaglebie

 

...................................................................................

Telefon zaufania dla rodziców i dzieci z będzińskich placówek oświatowych

...................................................................................

Kartka dla Medyka

Uczniowie SP 11 przyłączyli się do Ogólnopolskiej akcji Kartka dla MEDYKA

Czas epidemii koronawirusa to najlepszy moment na podjęcie tematów związanych z tolerancją, szacunkiem do drugiego człowieka, na rozwijanie postaw wzajemnej pomocy i solidarności. Akcja edukacyjna Kartka dla MEDYKA polegała na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla WSZYSTKICH pracowników służby zdrowia. Ci właśnie ludzie w sposób szczególny, w tym trudnym dla nas czasie, poświęcają się dla dobra i życia drugiej osoby.

Jednym z celów akcji było podziękowanie za trudną pracę medyków i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni. Zapraszamy do obejrzenia prac.

 

GALERIA KARTEK (kliknij)

 

...................................................................................

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje 400 tysięcy osób z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo z autyzmem żyją nie tylko osoby, u których go zdiagnozowano, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że wszystkich osób jest nawet 3 mln.

Czym jest autyzm?

Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się oraz różnorodnym schematem zachowań. Każda osoba jest indywidualnością, nie ma dwóch takich samych osób z autyzmem.

Autyzm towarzyszy osobie przez całe życie, jednak dzięki odpowiedniej opiece i właściwie dobranej terapii można w znaczącym stopniu poprawić jej funkcjonowanie. Im wcześniejsza diagnoza i idąca za nią indywidualna terapia, tym większa szansa na poprawienie jakości życia osób z autyzmem i ich rodzin.

Poznaj symptomy

Autyzm daje zmysłom błędne wskazówki, dlatego osoby ze spektrum inaczej odbierają światło, obrazy i dźwięki, odmiennie odczuwają dotyk, zapach, smak czy ból. Czasem kropla deszczu potrafi wywołać panikę, a podmuch wiatru sprawia… fizyczny ból.

Często funkcjonują jakby we własnym świecie, „za niewidzialną szybą” – żyją wśród rówieśników, ale tak naprawdę obok nich. Nie włączają się do rozmowy ani zabawy, nie nawiązują kontaktu wzrokowego. Szybko się zniechęcają, nie poddając się regułom gry, chcą zrobić coś po swojemu, a gdy tego nie mogą – wpadają w niekontrolowaną złość lub agresję. Dlaczego? Ponieważ nie rozumieją reguł życia społecznego w sposób naturalny, a muszą się ich nauczyć. Co więcej – mają trudności z odczytywaniem emocji, rozumieniem ich przyczyn oraz intencji czyichś działań. 

Mają trudności z komunikacją. Zdarza się, że nie mówią i porozumiewają się za pomocą form alternatywnych – piktogramów, aplikacji itp. Ich mowa bywa monotonna, nadmiernie przyspieszona lub spowolniona bez intonacji oznaczającej pytanie lub koniec zdania.

Nie rozumieją skrótów myślowych, wyrazów o podwójnym znaczeniu, nie śmieszą ich dowcipy, trudno im interpretować przysłowia czy skrótowe polecenia. Mogą też posługiwać się językiem literackim. Używają wtedy „kwiecistego języka” nawet w zwykłej rozmowie z kolegami.

Są nadwrażliwi na zmiany w otoczeniu – przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa. Musi zatem istnieć dokładny, niezmieniony plan dnia i idealnie, gdyby otoczenie także było niezmienne. Wszystko bowiem, co nowe budzi lęk i niepewność, wyprowadza z równowagi i zaburza koncentrację. W umyśle dziecka z autyzmem nie ma ogólnych, abstrakcyjnych pojęć.  Autyzm to ocean możliwości. Co oznacza, że każda osoba z autyzmem jest indywidualnością i nie ma dwóch takich samych osób ze spektrum.

Życie z autyzmem

Mówić o życiu z autyzmem to mówić nie tyle o życiu jednostki, co grona ludzi – osoby z autyzmem oraz jej rodziny, pedagogów, terapeutów. Diagnoza oznacza często przeorganizowanie całego życia rodziny. Z jednej strony istotne jest wprowadzenie do życia codziennego odpowiednich zasad oraz rutyny i unikanie czynników mogących nasilać objawy, z drugiej – rozpoczęcie odpowiedniej terapii. Niejednokrotnie, w przypadku nasilonych objawów, konieczne jest porzucenie pracy przez rodzica czy opiekuna i całkowite oddanie się pracy z dzieckiem. Na czym ona polega? W zależności od tego, jak u danego dziecka objawia się autyzm, uczy się ono mówić, czuć, rozumieć i kontrolować emocje, bawić się, wchodzić w relacje, rozumieć otoczenie. Rodzina, szkoła i terapeuci jednoczą się wokół tego celu.

Dlaczego? Bo sukces jest możliwy. Bo dzięki  odpowiedniej pracy, wytrwałości, miłości najbliższych oraz systematycznej, indywidualnie dobranej terapii udaje się osiągać cele, które zbliżają osoby z autyzmem do coraz lepszego funkcjonowania w świecie.

Zachęcamy do obejrzenia filmiku o autyzmie :) :) :)

 

 

Źródło:

https://www.polskananiebiesko.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg&fbclid=IwAR1cCU7oNBNYvJoa1N2_pM3eA7dhGqSCwhu_xVP8O-Esr1RfP5zWLcOdt-w&app=desktop

 

...................................................................................

Próbny egzamin ósmoklasisty
– informacja MEN i CKE
(czytaj dalej)

...................................................................................

Zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, żłobkach

Na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tzw. specustawa) rząd podjął decyzję o zawieszeniu zajęć w szkołach, przedszkolach i żłobkach na obszarze całego kraju od 12 marca do 25 marca 2020 roku.

„Specustawa” – specjalna ustawa dotycząca szczególnych rozwiązań w walce z epidemią koronawirusa gwarantuje rodzicom dzieci w wieku do lat 8, dodatkowy zasiłek opiekuńczy w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola, szkoły lub klubu dziecięcego.

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych dotyczy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych), z wyjątkiem:  

·       poradni psychologiczno-pedagogicznych; 

·       specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; 

·       młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych;

·       przedszkoli i szkół w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej; 

·       szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich; 

·       szkół przy zakładach karnych i aresztach śledczych.

Rząd uzasadnia podjęte działania profilaktyczne koniecznością ograniczenia dużych skupisk ludzi w pomieszczeniach zamkniętych.  Im mniej ludzi w jednym miejscu, tym mniejsze szanse na szybkie rozprzestrzenianie się koronawirusa lub innych wirusów.

...................................................................................

Szkolny Dzień Żołnierzy Wyklętych

W poniedziałek 2 marca obchodziliśmy Szkolny Dzień Żołnierzy Wyklętych. Udział wzięły starsze klasy: VII i VIII. Głównym wydarzeniem była gra edukacyjna poświęcona osobie Zygmunta Szendzielarza ps. Łupaszka. Całość rozpoczęła się od krótkiego wprowadzenia oraz przedstawienia historii antykomunistycznego podziemia w Polsce. Następnie uczniowie podzieleni na kilkuosobowe grupki rozeszli się do rozlokowanych na terenie szkoły punktów. Czekały tam na nich zadania, w trakcie których musieli deszyfrować wiadomość, ułożyć z puzzli zdjęcie, uzupełnić historię wyklętych na przygotowanym komiksie, wykazać się wiedzą oraz spostrzegawczością.

Następnie uczniowie klas VIII obejrzeli film dokumentalny produkcji IPN pt. „Zapora”. Opowiada on o jednym z najbardziej niezłomnych dowódców polskiego podziemia niepodległościowego, cichociemnym - majorze Hieronimie Dekutowskim. Jest to zapis wspomnień podkomendnych „Zapory”, kolegów, przyjaciół i członków rodziny.

Wydarzeniom towarzyszyła w szkole wystawa IPN poświęcona żołnierzom wyklętym oraz plakaty wykonane przez uczniów.




...................................................................................

Wystawa – Honorowi Obywatele Będzina

Blisko dwa tygodnie gości w naszej szkole wystawa poświęcona Honorowym Obywatelom Będzina. Wystawa przybliża uczniom i odwiedzającym szkołę ideę przyznawania honorowego obywatelstwa, jak również sylwetki uhonorowanych w ten sposób, zasłużonych dla miasta ludzi. Jest to również pomoc w lekcjach historii oraz wiedzy o społeczeństwie.


...................................................................................

Żywa lekcja przyrody. Owady.

25 lutego wszyscy uczniowie naszej Szkoły kolejny raz uczestniczyli w wyjątkowej lekcji przyrody zorganizowanej dzięki współpracy z Agencją Impresaryjno-Artystyczna “Klaps-Art” z  Krakowa. Tym razem żywa lekcja przyrody była poświęcona owadom. Miała ona na celu przedstawienie ciekawych okazów, poznanie budowy, charakterystycznych cech, środowiska i trybu życia tych zwierząt.  W trakcie trwania lekcji edukator prezentował  żywe okazy zwierząt (drapieżna modliszka, patyczak, karaczan madagaskarski, straszyki z rejonów Malezji, liśćec) oraz kolekcję zasuszoną prezentowaną w gablotach (motyle, ćmy i chrząszcze). Poznaliśmy wiele ciekawostek o owadach i mieliśmy niecodzienną okazję rozwinąć nasze zainteresowania przyrodnicze oraz przyjrzeć się z bliska różnym okazom. Było wiele emocji, ekscytujące zajęcia zrobiły wrażenie na wszystkich!


...................................................................................

Zbiórka charytatywna

    Szkolne Koło Wolontariatu w odpowiedzi na prośbę Przedszkola Miejskiego nr 11 w Będzinie o pomoc w zbiórce rzeczy higieniczno-przemysłowych na rzecz podopiecznych z Domu Dziecka w Sarnowie zorganizowało zbiórkę charytatywną wśród społeczności naszej szkoły. Zebrano proszki, mydła, płyny, artykuły higieniczne, które zostały zawiezione do Domu Dziecka. Za podjętą współpracę oraz okazane serce serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i pracownikom szkoły.

...................................................................................

Nasze miasto bez spalin i hałasu!

Uczniowie klasy VIb i VIIb przygotowali w dniu 20 lutego  apel „Ekologiczny ekspres” na znak protestu przeciw zanieczyszczaniu powietrza, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki smogu: przyczyn jego powstawania, wpływu na zdrowie oraz możliwych działań, które pozwalają na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Klasa IVa zaśpiewała piosenkę o tematyce ekologicznej „Smog-zatrzymaj zmorę w porę”. Uczniowie naszej szkoły dowiedzieli się przy tej okazji, jakie mogą sami podejmować działania mające na celu ochronę powietrza atmosferycznego.

Zadaniem tej akcji było także wpływać poprzez edukację dzieci na rodziców oraz  propagowanie wiedzy na temat znaczenia czystego powietrza dla zdrowia i wpływu codziennych działań na jego jakość. Bowiem wszystko, co dotyczy ochrony środowiska zależy w znacznej mierze od nas samych. Wiemy doskonale, że działając w pojedynkę – możemy zdziałać niewiele, ale wspólnie – możemy dokonać wielkich zmian.



...................................................................................

Zabawa karnawałowa

12.02.2020r. w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas 1-3. Motywem przewodnim balu było hasło: Rycerze i księżniczki. Opiekunowie Samorządu Szkolnego zamienili salę gimnastyczną w prawdziwą zamkową komnatę: był smok, tarcze, uwięzione w wieży księżniczki i dzielni rycerze. Zabawę prowadzili animatorzy.

Wszyscy uczniowie bawili się wyśmienicie przy dźwiękach różnorodnej muzyki. Były pociągi, korowody, kółeczka i tańce w parach. Wszyscy mogli brać udział w zabawach i konkursach. Humor dopisywał uczestnikom balu do ostatniej tanecznej nuty.


...................................................................................

Serdecznie zapraszamy rodziców do nowo powstałej szkolnej grupy wsparcia! 

 

To regularne spotkania, podczas których każdy dobrowolnie może podzielić  się swoimi troskami, doświadczeniami, spostrzeżeniami i radościami.  To przestrzeń dla rodziców, opiekunów lub starszego rodzeństwa dzieci z autyzmem, bądź innymi problemami, którzy doświadczają stresu, frustracji, niemocy. W bezpiecznej atmosferze, kameralnej grupie, przy asyście specjalistów, możecie posłuchać lub opowiedzieć o tym wszystkim, co dla was ważne. Przyjdź i przekonaj się, że są ludzie, którzy borykają się z podobnymi problemami związanymi z wychowaniem dziecka z niepełnosprawnością lub całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Celem spotkań jest:

·        nauka radzenia sobie z trudnymi emocjami,

·        nauka walki ze stresem,

·        wymiana doświadczeń wychowawczych,

·        rozwój kompetencji rodzicielskich,

·        poznanie obowiązujących w Polsce przepisów prawnych, form dofinansowania itp. dotyczących leczenia zaburzeń ZA i spektrum autyzmu,

·        poznanie praktycznych sposobów na zwiększenie efektywności kompleksowych oddziaływań terapeutycznych,

·        poznanie grupy przyjaznych sobie i wspierających się nawzajem osób.

Pierwsze spotkanie odbędzie się w czwartek 27 lutego 2020r. o godz.16.30 na stołówce szkolnej.

 

Prowadzący:

Agnieszka Dyszy

Izabela Wandzel

 

...................................................................................

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy sztab # 154 !

8 stycznia 2020 roku w  Szkole Podstawowej nr 11 odbyła się impreza zamknięta na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, podczas trwania imprezy uruchomiona była kawiarenka Jurka Owsiaka, w której można było kupić wypieki rodziców naszych uczniów, a także kawę i herbatę. Nauczyciele przygotowali też swoje ulubione potrawy, które były sprzedawane na stoisku  Smaki jedenastki. Dzieci kupowały także losy na loterii fantowej, na której można było sobie wybrać  fanty podarowane naszemu sztabowi  przez społeczność jedenastki oraz Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Największą atrakcją imprezy był tort podarowany przez Prezydenta Miasta Będzina Łukasza Komoniewskiego z logo 28 Finału WOŚP.  Za co serdecznie dziękujemy!  Część artystyczna imprezy to występy uczniów oraz grup przedszkolnych z jedenastki.  Szkoła Podstawowa nr 11 w Będzinie podczas 28 Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przekazała na rzecz Orkiestry  3 383,50 złotych.
     9 stycznia 2019 roku   w Przedszkolu Miejskim nr 13 także grała Orkiestra, która wspólnie z nami tworzyła sztab nr  #154. Naszym koleżankom z przedszkola także udało się  zebrać
3 020,00 złotych.

Łącznie ze sztabu nr #154
na konto Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wpłynęło
6 403,50  złotych.

    Dziękujemy Państwu serdecznie, że zechcieliście poświecić dla nas swój cenny czas i uczestniczyć z nami w imprezie zamkniętej na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,. Dziękujemy , za każdy ofiarowany dla Orkiestry grosz !











...................................................................................

Warsztaty informatyczno – ekologiczne „STOP SMOG”

Początek sezonu grzewczego oznacza pogorszenie jakości powietrza, zwłaszcza tam, gdzie mieszkańcy sami ogrzewają swoje mieszkania i domy paląc węglem lub drewnem. W takim przypadku, przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych, stężenie zanieczyszczeń może przekraczać normy o kilkaset procent. Duża ilość zanieczyszczeń sprzyja alergii i wzrostowi zachorowań, przede wszystkim wśród dzieci, w postaci nawracających infekcji górnych dróg oddechowych. To dzieci odczuwają najbardziej negatywne skutki zanieczyszczenia powietrza generowanego przez motoryzację oraz palenie w piecach przedmiotami, których nie wolno spalać np.: opony, produkty plastikowe, pomalowane drewno.

W ramach działań edukacyjnych w szkole przeprowadzone zostały warsztaty informatyczno – ekologiczne uświadamiające uczniom jak ważne jest dbanie o środowisko w którym żyjemy. Podczas zajęć „STOP SMOG” uczniowie klasy siódmej poszerzyli nie tylko kompetencje informatyczne o umiejętność łączenia się z Internetem, pobieranie i instalowanie aplikacji, ale także o wiedzę z zakresu ochrony środowiska. Pobrane przez uczniów programy pozwalają śledzić stan powietrza w każdym momencie. Aplikacje mobilne umożliwiają zapamiętanie ulubionych lokalizacji, w których przebywa najczęściej uczeń np. szkoła, dom oraz otrzymywanie powiadomień o jakości powietrza, czy stworzenie widgetu na ekran główny telefonu. Siódmoklasiści poradzili sobie z zadaniem wzorowo. Deklarują, że nadal korzystają z aplikacji, a o wysokich i niekorzystnych odczytach wskaźników informują swoich rodziców i dziadków.


...................................................................................

Stańmy razem do walki ze SMOGiem!

Szkolny program walki ze smogiem realizowany przy współpracy z Urzędem Miejskim w Będzinie zakłada aktywny udział nauczycieli  w działaniach edukacyjno - informacyjnych. Przeszkoleni przez ekspertów zajmujących się problematyką smogu nauczyciele – koordynatorzy projektu, przeprowadzili szkolenia w swoich szkołach podczas rad pedagogicznych. Nauczyciele wyposażeni w wiedzę oraz materiały dydaktyczne przeprowadzili w czasie wywiadówek semestralnych prezentację dla rodziców dotyczącą smogu i jego wpływu na zdrowie. Rodzice otrzymali także materiały informacyjne w postaci ulotek, w które szkoła została zaopatrzona przez Wydział Ochrony Środowiska.




 

...................................................................................

Zwiedzanie gmachu Sejmu Śląskiego

17 grudnia uczniowie klas ósmych, w ramach lekcji WOSu, pojechali do Katowic, aby wraz z przewodnikiem zwiedzić gmach Sejmu Śląskiego. Wizyta rozpoczęła się od obejrzenia basenu i skarbca, które w obecnych czasach są już tylko atrakcją turystyczną. Następnie uczestnicy obejrzeli bogate wnętrza Sali Sejmowej, gdzie poznali historię budynku oraz zasady funkcjonowania Sejmiku Śląskiego. Stamtąd kuluarami przeszli do Sali Marmurowej. Nie zabrakło czasu na pamiątkowe zdjęcie w westybulu oraz obowiązkowej przejażdżce zabytkowymi windami. Na koniec w Sali Szarej uczniowie obejrzeli prezentację archiwalnych zdjęć z okresu budowy gmachu.





...................................................................................

Rozstrzygnięcie szkolnego konkursu plastycznego - MIKOŁAJ XXI

Z przyjemnością informujemy, że szkolny konkurs plastyczny pt. „MIKOŁAJ XXI WIEKU” został rozstrzygnięty. Do organizatorek konkursu wpłynęło 20 prac. Celem konkursu było kształtowanie gustów estetycznych, umiejętności artystycznych oraz rozwijanie upodobań plastycznych wśród uczniów naszej szkoły. Po naradzie jury wybrało trzy najciekawsze prace oraz trzy wyróżniło. Pani Dyrektor w dniu 16.12.2019r. wręczyła wszystkim uczestnikom nagrody i dyplomy.

Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i uczestniczyli w konkursie. Zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych konkursach.

Oto lista zwycięzców:

I miejsce Michalina Ch. kl 1a

II miejsce Maciej M. kl 2a

III miejsce Oliwia H, kl "0" starszaki

Wyróżnienie otrzymali:

Nicola S, kl 2a

Kajetan F, kl 2a

Nikola K. kl 3a

 

...................................................................................

Nasza szkoła wzięła udział w akcji organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej

Działania podjęte w ramach akcji:

 

1.  Udział uczniów i nauczycieli w akcji „Szlachetna Paczka”.

2.  Integracja na sportowo „Mikołajkowy turniej piłki nożnej”.

3.  Zbiórka żywności dla potrzebujących z osiedla Syberka.

4.  Wykonanie kartek z świątecznymi życzeniami dla dzieci z oddziałów onkologicznych „Wylosuj anioła”.

5.  Zbiórka karmy i rzeczy dla zwierząt ze schroniska

6.  Wykonanie świątecznych maskotek dla podopiecznych fundacji PRO SALUTE „Zrób swojego świątecznego misia, podaruj uśmiech dzisiaj”.

7.  Udział w akcji– Góra Grosza – ogólnokrajowa inicjatywa na rzecz dzieci z opieki zastępczej.

8.  Zorganizowanie świątecznego spotkania – wspólne kolędowanie.

...................................................................................

STRONA 2